22 Şubat 2011 Salı

KONSERVE KUTUSUNDA KEK (YAŞ PASTA)





MALZEMELER:
2 yumurta
1 kahve fincanı toz şeker
1 kahve fincanı un
yarım kahve fincanı sıcak su
1 çay kaşığı kabartma tozu
YAPILIŞ
Yumurta beyazları ayrılarak cam bir fanusta şekerle birlikte bembeyaz olup kıvam bulana kadar çırpılır.diğer taraftada yumurta sarılarına diğer malzemeler karıştırılr.daha sonra ikisi birbirine kaşık yardımıyla yavaş yavaş karıştırılır.Konserve kalıpları yağlanarak kek karışımı dökülür.100 C sıcaklıkta içi pişene kadar yaklaşık 20 dk pişirilir.bu ölçüler 2 adet konserve kalıp için geçerlidir.
KREMASI:
50gr kuvertür çikolata
60 gr krema
YAPILIŞI:
Krema kaynamayacak şekilde ısıtılarak içerisinde çikolata eritilir ve oda ısısında soğutulup daha sonra mikserle çırpılarak kıvam alması sağlanır.kekler 2 ye kesilerek krema ile bulanıp servise hazır hale gelir

5 yorum:

memolininannesi dedi ki...

çok güzel elınıze saglık. tekatımlık pastalara benzemıs pastanelerde satılan....

lezzet sarayı dedi ki...

wayy çok güzel olmuş.bu kutudan bendede var nasıl yaptın malzeme miktarını nasıl ayarladın tarif verirsen sevinirim.ve bir de dün bloğum da bir duyuru yapmıştım destek olursan çok sevinirim.

lezzet sarayı dedi ki...

tekrar ben ölçüler için teşekkür etmek istedim.

kubraalagoz dedi ki...

rica ederim :))))))

Unknown dedi ki...

Ellerinize sağlık. Bende de yurt konserve kutularından var. İçlerini yağlayıp, hazırladığım diğer çeşit kek hamurlarını, mesela havuçlu veya kakaolu kek hamurunu, her bir kutunun yarısı dolacak şekilde paylaştırıyorum. Fırına 12 adet kutu sığıyor. Piştikleri zaman kabarık muffin kekler elde etmiş oluyorum. Kekleri kutularından çıkarmadan soğumaya bırakıyorum ve sonra kapaklarını kapatıp buzluğa atıyorum. Acil durumlarda müthiş hayat kurtarıyorlar. Afiyet olsun.

Bunlarda İlginizi Çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...